Wednesday 20 February 2013

Experience is best Teacher~~~

haluuuuu readers....

bz ker??hik3....arini budak sakit dah masuk ofis after 5hr bercuti..phewwwwww......tu lah org ckpkan lepas bercuti lg sakit kepala..yer r bkak jer email...perghhhhh beribu2 email menerjah....ho3...sabor jerlah...
ape sy nak share ye arini....saje je gedik2 nak update wpun xde idea sgt...masih in mood demam....
smalam ttibe lepas smayang isyak bmacam2 perkara ttibe muncul kat kepala otak nih...semua knangan pahit manis tuh muncul...mgkin Allah tuh nak bg hint kot...apepun dsbabkan hal tuh wat kan aku sgt bsmangat today...

d best thing is aku memulakan hari dgn senyum jer.....siap bgn wat bfast g...hik3....tp xdelah ak wat karipap tuh...juz goreng jer...hik3..karipap tuh ayah ak yg  wat n jdkan frozen utk anak2 dia yg jauh nih..

pastu arini gak aku memulakan hari dgn mes sume kwn2 aku yg dah lama aku tggalkan diaorg bile aku pilih utk berdiam diri selama beberapa bulan nih...hu3...br aku sedar yg dgn diam diri bkn ble wat hdup tenang pun....lg serabut g ade..yerlah life x enjoy cam dulu....tp d most important is ak dah ble bfikir ngan waras...over is over....dahlah..Yeay finally sy dah boleh jd mcm dulu...nakal cam dulu..tp dlm cara muslimah lak....(sambil kenyit mata)hi3

tp yg pastinya i'll really miss my old me......bknlah ketika zmn kejahilan tuh...bkn yg tuh..tp rindu Dzety yg sgt2 rileks and happy go lucky jer....gelak jer....

Sbnarnye byk pengajaran yg aku dpt dlm sepanjang pejalanan hdup 28 thun nih...ade yg baik...yg buruk..pahit..manis...suka...nanges...and mcm 2 g....tp sume tuh aku jdkan pengalaman n pengajaran dlm aku trus melangkah....

Dlm sume2 pengalaman tuh sbnarnye aku belajar utk lebih behati2 dlm idup nih....xkan dan xkan lagi ulangi kesilapan yg dah byk kali aku wat....iaitu cepat pecayakan org...sbbkan tlalu pecayakan org...n bkongsi apa jua msalah n cerita ttg idup las2 org amik ksempatan n gune sume kelemahan aku utk jatuhkan aku balik....manusia oh manusia....tp ak bsyukur Allah beri ujian mcm tuh sbbnya aku ble blajar dr pnglaman..Maaflah kalu awk2 ingat sy akan ssh kalu sy jatuh sbbnya Allah stiasa mendengar doa org yg teraniaya..hmmm pape pun thanks ye utk awk2 yg bekerja keras utk wat sy jatuh....sbbnye cubaan tuh sume tlah wat aku lbih kuat dan dekat dgnNya..thanks ya??jgn rsau wlau apa org wat pd aku...stiap sujud aku stiasa mendoakan Allah merahmati kt smua...

Papepun Alhamdulillah Allah dah beri ptunjuk pada aku...papepun utk org2 yg dh bjaya jatuhkan aku....THANKS.....sbb korang gak yg wat aku berubah dr jahiliah kpd insan yg malu dgn apa yg dah ak pnah wat b4..alhamdulillah..jgn rsau..xpnah tlintas utk aku bendendam ngan sesape or balas dgn ape yg org pd aku....aku stiasa doakan kebahagiaan korang n moga Allah stiasa berkati hdup korang....Moga kita semua ditempatkan d kalangan org yg beriman...Amin.......

No comments:

Post a Comment