Thursday 21 February 2013

Big Girl Masuk Dapur~~Weeeeeeee

Assalamualaikum readers........

Wahhhhh excited nak update blog today....hik3...kenapekah???
Saje nk share yg big girl masuk dapur semalam.....hahahahah....bknlah x pnah masuk dapur....tp kali nih lain skit sbb big girl bkn masuk dapur goreng telur or masak sardin...tp kali nih big girl wat desert okayyyyyy?
cam x pecaya 1st trial tau...hihihihih....

ok sebenarnye mule2 tu akk aku yg plan nak wat itu ini....kononnya nak wat puding jagung lah nak wat kek lah...tp ape pun die tak wat...ntahlah mgkin sbb penat kot....ntahlah nk dijadikan cita aku kesiankan die sbnarnye semalam....die tringin nk mkn tp sbbkan penat+mls xmnjadi2 lg kek n puding jagung die....

Hmmmm....pas2 aku diam2 cari makcik Google coz i need help on how to make puding jagung...aku langsung xpnah wat bde nih...yg aku tau aku penah mkn n ak mmg suka mkn...tp xpnah lak aku tau camna cara2 nak wat....heheheeeheh...search punye search..jeng..jeng...amik note pad n salin resipi......then pe g masuk dapur sediakan sume brg2 n bc bismillah n dlm tgh masak tuh aku bharap sgt supaya jadilah puding jagung aku......n alhamdulillah dgn bantuan makcik Google puding aku menjadi..Yeay!!!!!n paling best aku bjaya.....lompat tggi2......hik3...

dah siap Puding jagung pas2 ttibe aku tgk Butter yg ak rs dah 2-3 kali butter tuh kuar masuk peti ais...aku tau kakak ak tingin nk mkn kek tp sbbkan penat so asyik xmnjadi jer plan die nk wat kek....hmmmm utk pengetahuan korang aku sbnarnye sekali pun xpnah wat kek...yerlah adik beradik aku semuanya pandai masak, terutama sekali kakak aku yg nih die mmg gile terer dlm wat kek...so ak rs watpe ak nak blajar wat kek..kalu ak nk mkn ak order jerlah...hik3..tp mlm smalam sbbkan ksiankan kakak aku...prtama kali dlm idup aku blajar wat kek sdiri...ho3..cam tak caye jer....hmmm tp alhamdulillah kek pun menjadi...







Hik....Alhamdulillah....cubaan memasak kali ni berjaya....n hari nih dpt lah kwn2 ofis aku merasa sorang skit...n mcm biasa r smua x caya kata aku yg wat 2-2 jenis mknan nih....sbb selalunya kakak aku lah yg akan  masak....hehehehhe..tp arini ak bjaya buktikan...hik3......n paling best kwn2 aku sgt suka....Alhamdulillah....

 Moral of d stories today...Kt yg corakkan diri kt sbnarnye...n hanya kt yg boleh ubah diri kt sendiri....mcm mn kt corak mcm tulah kt jadi...n ape yg aku blajar is..i learn from mistakes....n i love my life now...trima kasih pd org2 yg wat aku berada d mana ak berada sekarang...hik3......
Weeeeeee oklah kwn2 aku nak sbung keje....panjang lak aku membebel today...daaaaaaaa

No comments:

Post a Comment